Att glida på en räkmacka

Fick börja jobba en och en halv timme tidigare än vad jag egentligen skulle gjort idag. Det var mer eller mindre kaos på jobbet med konferensgäster, lunchbeställningar, disk i drivor och så "mina" 27 räksmörgåsar som skulle tillverkas innan klockan fyra. Menmen skam den som ger sig, tillslut lyckades jag, Emelie och Maria få ordning på torpet igen. Vi fick tillochmed i oss lite mat som blev över efter konferensgästernas lunch så vi orkade med resten av dagen.:)
   Mina räksmörgåsar tog sin lilla tid. Med berg av räckor, ägg och grönsaker så är det inte alltid så lätt att lyckas att inte vippa varannat berg så det sprids ut över hela bänkskivorna. Tillslut blev de iaf klara och godkända av kunden. Tur det för jag hade verkligen inte pallat att börja om igen.

   Annars har jag idag lyckats med att tillverka både kycklingtoast, kycklingsallad, bakade potatisar och pajer. Utan att någon blivit matförgiftat, hoppas jag. Haha, det går bara bättre och bättre..;)

Ikväll ska jag lyckas med att börja kolla på greys boxarna jag har lånat av Frida. Har verkligen inte haft tid på hela tiden jag har haft dem. På ett sätt njuter jag lite av det. Jag är upptagen, har massor att göra. Yey, mitt liv börjar på nytt...:)

Kommentarer
Postat av: Frid

Jag njuter med dig. Känslan att ha mycket att göra, och att någon uppskattar det man gör är oslagbar. =) Du är så duktig som jobbar och sliter, kunderna är säkert jättenöjda med din insats! Puss f

2007-05-22 @ 22:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback