Ett dokument om mitt liv tack!

Är jag konstig som vill att allting ska vara klart? Så att man slipper oroa sig för framtiden menar jag. Jag vill ha upplevt studietiden, fått ett jobb och börjat leva det "verkliga livet". Låter det helknäppt? Jag är bara så trött på att oroa mig för framtiden, hur det blir med jobb, karriär (!) och livet i övrigt. Suck, tänk om jag kunde sluta vara ett sånt organiserat kontrollfreak...

   Hela helgen blir det jobb, börjar tio och slutar halv sju både lördag och söndag. Fasar lite för hur mycket folk det kommer vara. Missförstå mig inte, det är kul att det händer något hela tiden och jag trivs konstigt nog som fisken i vattnet när jag är lite lagom stressad men det behöver inte gå till överdrift. Till på köpet fungerar inte mitt huvud vad gäller matte och speciellt inte huvudräkning. Kassaapparaten i all ära men den räknar inte ut växeln, räknar bara ihop summan av kardemumman liksom. Så då står jag där som ett fån med en hundralapp i handen och försöker febrilt räkna ut hur mycket växel som ska tillbaka om kakorna och kaffet kostade 67 kronor tillsammans (det är då jag dyker ner under disken för att plocka upp miniräknaren, min vän i mattevärlden). Samtidigt växer naturligtvis kön till orimliga fem kilometer samtidigt som jag fått beställningar på våfflor, kycklingsallad, ceasartoast och hamburgare. Det senare problemet blir att hitta rätt människa för de olika rätterna. 

   Hoppas många hotellrum behövs städas eller att jag får agera diskplockare och kaffekokare hela dagen. Sådant kan jag utan problem klara av..;) Haha.

Nu blir det en kopp starkt kaffe. Helst så starkt att man kan kasta en hästsko i kannan och den står av sig själv, det ska smaka mycket! Sedan blir det dusch (har nyss kommit hem från stallet där jag friserade Greggans man till en något kortare variant), tvätt och film. Kanske i omvänd ordning men det får jag se. Beror på hur motiverad jag är till att hänga tvätt, vika tvätt och tvätta tvätt. Inte så jättemycket just nu kan jag lova men å andra sidan är det bättre att ha det tråkiga klart. Så kan man göra massa roligt efteråt istället.:P
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback