Till kyrkan

Snart blir det att fara till kyrkan. Nej, jag har inte blivit religiös under min långa frånvaro från bloggen. Men idag är det bröllop och det är därför vi ska dit. Enda gångerna jag går i kyrkan är när någon gifter sig (som idag alltså) och när det är dop på gång. När jag gick i skolan (från låg-högstadiet) var det kyrkobesök även på skolavslutningarna. Det fanns inget som var så tråkigt och samtidigt så härligt som de skolavslutningarna. Härligt för att man visste att det snart var sommarlov när "Den blomstertid nu kommer" ekade i Klosterkyrkan och tråkigt för den långa väntetiden. En timme cirkus på hårda träbänkar kan få vem som helst att önska sig bort någon annan stans...

   Förlåt, här också Frida från både mig och Greger
. (Se Gregers blogg så förstår ni varför)

Nu måste jag sminka mig och fixa lite till. Sen förbereda mig på att frysa ihjäl i min klänning. Vill man vara fin får man lida pin...;) 

P.s Den långa frånvaron beror på brist på tid och inspiration. Bara så ni vet.;) D:S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback