Hata våfflor!

Jag hatar våfflor. Eller egentligen inte men när det är meningen att 19 våfflor ska gräddas och smeten löper amok redan efter sisådär sex stycken - då hatar jag våfflor. Speciellt när de (när man tror att man lyckats) bränner fast, går sönder eller visar sig vara degiga när man vänder dem upp på tallriken.
 
Det har alltså varit en sjukt stressig dag på jobbet med två miljoner människor som ville äta mat men bara två av personalstyrkan som jobbade dagen till ära. Emmeli och jag funderade starkt på att bara lägga ner och ge fan i allt. Men allt löste sig och efter endast en halvtimmes övertid och med en kortkort matrast (efter stängning, innan var det stört omöjligt) så var vi klara att stänga och larma. Yes!

Klockan sju kommer kusinen och hämtar mig och mamma. Vi i stallet ska ut och äta (Pernilla räknas med där fortfarande enligt mig även om hon nu har tagit hem Valle Vägsnigel) på Balkan. Jag är förbannat trött men ändå lite pepp på att träffa alla, äta gott osv. Risken finns dock att jag somnar över förätten efter två klunkar vin.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det brukar jag också göra, lite svårt vid 12 på natten, haha :P Men det gick över fort, jag får såna känslor ibland utan anledning. Hur har det i Portugal? Blivit brun än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback