Snabbare än vinden

Idag har jag gjort något som jag antagligen kommer att ångra något så grymt i morgon. Spelat innebandy i evigheter. Jag tycker det är superroligt att springa runt med en klubba i näven och jaga efter en boll. Yes I do. Men jag har ingen vidare kondis och jag har inte tränat på.. ja inte var det igår i alla fall. 
  
   Till råga på allt hittade jag på enlek för att sysselsätta de få barn som var kvar på fritids när det var bara jag kvar som "fröken". I leken ingick det att göra upphopp, sit-ups, armhävningar och diverse andra muskelbyggande övningar.

   Jag ångrar alltså inte att jag motionerade för typ en veckas tid på en och samma dag. För det var skitkul! Men jag kommer inte kunna gå i morgon. Känner redan nu hur träningsvärken börjar smyga sig på.

Det blir en hård dag i morgon.

Ang. innebandyn så tycker jag som sagt att det är jättekul att spela (speciellt om man inte är så noga med regler och kör med dem som inte är hundra gånger bättre än en själv) och jag går in för det som fasen. Struntar i att det är barn som är hälften så gamla som jag, jag ska vinna (detta har jag fått efter min mor som aldrig lät sina barn vinna ens fia med knuff). En av grabbarna som var med såg plötsligt (mitt inne i spelet när jag nog såg ut som en stopplykta i ansiktet) beundrande på mig och frågade:
- Går du på handboll eller?
Jag svarade att det gör jag inte.
- Men du springer ju superfort!

Yes, jag är som en Quarterhäst, snabb som fasen - på korta distanser. ;) Och när vinnarlusten tar över.

 Det brukar heta att man blir som man umgås. Jag borde alltså bli en häst. Dock ingen Quarter för det är inte Greger. Men han är ganska snabb han också.^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback