Framtiden vilar i mina egna händer

Jag skulle satt mig ner igår och tagit tag i saken. Istället blev det jobb 7.30-21.00. Inte orkade jag fixa något då när jag kom hem, jag stupade isäng halv tio och sov sött ända tills klockan fem i morse då jag helt plötsligt kände mig jättestressad över att jag inte skulle hinna med någonting viktigt.

Fick nämligen jobb idag också, fast på skolan. Från kvart i elva till fem. Sen ska jag träffa tjejen jag är kontaktperson till och lär inte komma hem förens efter åtta-nio säkert.

Tro bara inte att jag inte gjort något alls mellan klockan fem och nu när jag snart ska iväg. Jag har minsann hunnit med stallet och hästen också.

Men imorgon ska jag kopiera anställningsbevis, skriva sökord, klicka på lägg till och vidare till ansökan om utbildning. I höst vill jag bli vuxen. Eller jaa... ha något att göra på heltid mest av allt så jag ska sätta mig i skolbänken igen för åtminstone tre år framöver. Dra på mig studieskulder och leva på nudlar och krossade tomater. Kanske en och annan morot också för de är inte så fasligt dyra.

Nu måste jag skynda mig iväg igen och hindra barnen på skolgården från att slåss. Börjar som rastvakt (vilket jag inte tycker om) och sen blir det fritids i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback