Låt dom vara!

Det står massor om unga stjärnor (Lindsay Lohan, Britney Spear, Pete Doherty bl.a) som super, snortar kokain och byter partner lika ofta som de byter underkläder (om de nu ens använder sådana). De åker in på rehab, de kommer ut från rehab och så börjar karusellen allt som oftas snurra åt samma varv igen.

   Helt förskräckligt tycker många och jag håller med.

Men fatta någon gång! Så här är det ju nu förtiden. Jag har själv aldrig fattat vitsen med att supa skallen av sig varje helg och jag skulle aldrig i hela mitt liv prova droger. Det här är så som många människor lever idag. Det är patetiskt, det är skrämmande och det är ren idioti. Men också verklighet.

   Det jag bara inte förstår är varför det ska skrivas så mycket om skiten, varför ska det förstoras upp så pass? Dom här stjärnorna är beundrade av många unga tjejer och killar där ute som ser upp till dem som sina förebilder, det är deras idoler det skrivs om var och varannan dag.
   Självklart tycker jag att det är stjärnorna själva som ska ta sitt ansvar och visa att de kan leva upp till bilden av en vettig förebild men eftersom de inte gör det själva så borde mediavärlden hjälpa dem med det. Så gott den kan.

   Skriv inte om Lindsay Lohans senaste vilda utekväll där hon fick bäras in i sitt hem av en (för pressen åtminstone) okänd människa. Det har hänt många "vanliga" människor också men om dem skrevs det inte (det var bara deras familj som behövde oroa sig för dem). Skriv istället om vilka rollprestationer hon gjort, eller om någon välgörenhetsorganisation hon besökt. Skriv bara om de BRA sakerna för sjutton!

   Låt Britney Spears vara i fred, jag tror att hon mår tillräckligt dåligt som det är och det behövs inte skrivas om i tidningarna. Hur skulle ni känna er om det skrevs spaltmeter efter spaltmeter i tidningarna om dig och dina barn som du inte längre får behålla vårdnaden om?

   Kom inte dragandes med argumentet att de faktiskt är kända personer och själva har valt att stå i rampljuset på gott och ont. Det tycker jag bara är skitsnack för alla har rätt till ett privatliv. Hur offentlig man än är.



Sen vill jag gärna att ni tar hand om er själva. Värna om andra. Så blir världen lite bättre (för alkohol och droger hjälper inte ett dugg).

Kommentarer
Postat av: Blue

Det där skriver jag under på direkt... Jag tror nog dessutom att många av våra unga stjärnor INTE valt det själva... Brittan o Lindsey t ex har ju mediakåta morsor så det förslår...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback