Pappa stal värmen

Gick och la mig vid sådär tio-halv elva igår. Kröp ner under mitt duntäcke och min filt som jag brukar (jag är frusen av mig därav den extra filten...). Tyckte ändå att det var ovanligt kallt, min näsa frös och likaså resten av mig. Drog täcket över huvudet för att få lite värme i ansiktet men då fick jag panik eftersom jag knappt kunde andas så det var dömt att misslyckas.

   Antar att jag samtidigt låg och gnällde där mitt i mellan vakenhet och sömn så Jonna kommer in och undrar vad det är.

- Jag fryyyser! klagar jag. Kan du vrida upp värmen på elementet (till saken hör den att elementet på väggen inte fungerar så istället har jag ett extraelement stående på golvet).

Jonna fixar lite.

- Men Sarah, elementet är ju inte ens på. Och det finns ju inget att vrida på. Ingen knapp heller. Och ditt vita element är borta.

Gahhhh! Pappa stal tydligen mitt element under dagen för att ha det i torkrummet, där värmen inte är den bästa. Inte orkade jag gå och hämta det heller och det fungerade inte att försöka få Jonna att göra det för hon orkade inte heller.

   Men hon var snäll ändå. La mitt överkast över mig och gick och hämtade ett täcke till. Och med fyra täcken/täckesliknande saker över mig så blev det varmt och skönt. Även om jag hade föredragit att även ha ett lagom varmt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback