That´s what I want

Mitt rum ser ut som ett slagfält. Jag vet inte vad som har tagit åt mig de senaste månaderna. Jag avskyr när mitt rum är stökigt, när alla saker ligger hur som helst och när soffan är fullständigt belamrad med kläder. Ja, soffan är värst för jag har inte ens plats att sitta i den längre. Då är det illa.

Med andra ord: Jag borde verkligen ägna söndagen åt att städa. Jag menar, jag är ledig, har all tid i världen. Dessutom var jag och tränade ordentligt igår och behöver alltså inte känna mig dålig om jag inte gör det idag. Man ska ju inte ens träna varje dag.

Fast ute skiner solen. Det är SNÖ på marken och jag känner att mina ben vill ut på en lång promenad. Längst vattnet och sen vill jag stå och se ut över Vättern ett tag och bara njuta av vinden, vågorna och kylan som biter i kinderna.

Sen vill jag åka och träna. Träna så hårt att jag tillslut ramlar ihop i en hög av ansträngningen. Svettas som en gris och få den där röda tomatfärgen i ansiktet igen. Jag gillar´t.

Men jag vill defenitivt inte städa mitt rum. Inte just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback