vill inte

Jag kom in på utbildningen i Kalmar. Yes. Borde jag tänka i alla fall och istället sitter jag här med en klump i magen och vet inte vad jag ska göra.

Jag vill inte.

Det handlar inte om att jag inte vill flytta utan det handlar om att utbildningen är på 330 poäng, dvs fem års studier. Till förskolelärare och fritidspedagog. Nästintill så länge man läser till läkare, även om utbildningen där fortsätter även när man är klar förstås.

Jag vill inte läsa i fem år till. Förvisso vet jag att jag skulle klara av det, jag har alltid haft lätt för mig i skolan och jag skulle säkert trivas med både utbildningen och programmet. Dessutom träffa massa nya människor och se mig om någonstans utanför Vadstena (även om jag fortfarande vill bo här tills jag dör). Men fem år vill jag inte, verkligen. Tänk alla sjukt höga studielån jag kommer att dra på mig. Den här utbildningen sökte jag mest bara för att söka en till för säkerhets skull och för att jag var trött och stressad och inte orkade leta ännu längre eftersom våran gamla dator var så seg. Ja ärligt, det har mycket med datorjäveln att göra.

Jag borde börja plugga eftersom jag inte har något ordentligt jobb och jag kommer inte att få det om jag inte utbildar mig. Till rätt yrke alltså och fritidspedagoger är det ont om. Så jag skulle vara i stort sett garanterad jobb. Efter de där fem åren alltså.

Senast 28 juli ska jag svara. Just nu är allt bara upp och ner och jag kan inte svara alls. Fan.

Kommentarer
Postat av: Carina

Kolla i din omgivning. Hur många har 3 års gymnasiestudier + 5 års gymnasiestudier? Och klarar sig aldeles utmärkt. Det går att läsa enstaka kurser, man behöver inte köpa ett helt paket.

Gör aldrig något du är tveksam till!!!! Lita på dig själv!!

Carina

2008-07-14 @ 23:00:38
Postat av: Carina

Flåt, 5 års högskolestudier menar jag....

Carina

2008-07-15 @ 15:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback