Strejkande (kassa)apparater

Har jobbat idag och det var full rulle redan från början. Jag hade frukosten och började halv nio, lite lagom sådär en söndag kan man tycka. Jeez säger jag bara! Nackdelen med att ha flera jobb är att man inte har koll på allt som ska göras, man glömmer bort typ hälften av sakerna.

Hann i alla fall klart med allt jag skulle på den där halvtimmen innan jag öppnade men sen fick jag springa benen av mig. Fylla på påläggsfat, bröd, grönsaker, juice och jag vet inte allt inom loppet av 45 minuter. Låter kanske som man har all tid i världen men eftersom man är ensam fram till tio och ska hinna fixa smörgåsar, ta betalt av gästerna OCH fylla på saker på frukostbuffén som tar slut så har man händerna fulla kan jag lova.
   När Jonna kom vid tio var det massvis med disk men allt lugnade ner sig några hekto och vi började få ordning på saker och ting. Trodde vi.

Då bestämde sig nämligen kassaapparaten för att gå ut i strejk när vi ville skriva ut ett kvitto. Det gick inte att öppna och komma åt pengarna och det gick inte att använda några av knapparna. Panik? Skulle tro det.

Som tur var fick vi tag i ägaren av placet och han kom och fixade allt men det tog sin lilla stund. Ett tag trodde vi att vi skulle behöva köra med huvudräkning och pengarna i lätta-burkar resten av dagen och vi drog alla en djup suck av lättnad när det löste sig ändå.

Resten av dagen löpte på med massor av luncher och annat. Nästan all mat tog slut så vi hade inte mycket att bjuda på. Stängde köket vid fem eftersom vi inte hade några grönsaker kvar alls mer än isbergssallad.

Är helt slut nu och jag har börjat undra om vi verkligen kommer överleva sommaren. Är det mycket redan nu så vet jag inte om jag vill veta hur mycket vi kommer behöva slita i sommar under högsäsongen. Men vi kommer ha kul i alla fall och det viktigaste är väl att man trivs med sina arbetskamrater? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback