Rastlöshet och mycket tankar

Kämpa mig trött. Slitvarg, ambitiös, noggrann och leende. Hela tiden. Mera. Jobbet. Anställ mig och jag lovar att jag alltid gör mitt bästa och ännu mer därtill. Jag är plikttrogen och har ett alltför stort behov av att höra att jag duger.

(Så tack K för dina ord igår när jag vandrade hem från jobb nummer två. Det känns bra att jobb numero ett inte bara är det bästa jag vet utan att jag också är uppskattad och eftertraktad. Att de vill ha mig helst. Att jag gör ett toppenjobb. Tack.)

Galenskap och springa tills man känner blodsmak i munnen. Cykla fortare och fortare tills man tror att benen ger upp men de orkar hela tiden mer än vad jag tror att jag kan. Göra sig själv lite illa bara för att känna att man lever. Jag lever, jag andas och jag finns. Fast ibland vet jag inte vad jag håller på med. Upp och ner, ner och upp. Bergochdalbanor genom livet typ.

Kommentarer
Postat av: Kalle

jag tycket om att jobba mycket å ha fullt upp

man hinner inte tänka på bekymmer eller priblem

man bara är inne i jobbet

sen kan man fly om nätterna på helgern ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback