Ta tre betala för två (självklart måste man följa uppmaningen!)

Vissa dagar börjar helt enkelt lite bättre än andra. Man vaknar på rätt sida (humöret på topp), kaffet smakar godare, frukosten som egentligen är ganska torftig då den bara består av två rostade mackor med ost och skinka mättar och är tillräckligt (även om jag hade tänkt koka ägg och ha mig) och inte ens tanken på tvättstugan som bokats till morgondagen (bokad idag för övrigt) får mig att dimpa ner.

Lyssnar på Winnerbäck, har ungefär en timme kvar innan jag börjar jobba och jag känner mig inte stressad. Snart löning också och det är behövligt. Hovlslagaren kommer på fredag och då är det rundskoning som gäller (=200-300 mer i kostnad än vanligt), (k)räkningar, hyra, införskaffning av några klädesplagg och ett par skor.

Ja mamma, jag behöver faktiskt skor. Vårskor. Men lugn, Skopunkten fungerar och då får jag ju tillochmed tre par right?

Jag är inte så tjejig och i behov av att köpa upp alla butiker i hela Sverige varje månad men jag är svag för sommarskor och väskor, det kan jag erkänna. Sen att jag helst av allt skulle gå klädd i ridkläder dagarna i ända är en helt annan sak för det finns inget bekvämare. Ja det skulle vara att gå naken då men det kan ju ses som förargelseväckande beteende och inte uppskattas av den resterande befolkningen här i stan. Lite kallt dessutom.

Det finns en yrkesgrupp som kan fler historier än andra, bara att konstatera.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja ska också ta en runda på skopunkten nästa vecka :) Löning löning löning !!!

Postat av: mina

vill du verkligen gå naken på stan???

det vill inte jag. Men jag gillar väskor och shopping gillar myrorna./////mina=grannen

2009-04-22 @ 17:21:15
Postat av: Spiken...

Undrar vilken yrkesgrupp det kan vara....? :D

Undrar om det har med yrkesgruppen att göra btw... Hmm... Undrar varför din dag har varit så fantastisk... ??

Skit ner dig!

2009-04-22 @ 22:38:35
URL: http://kockspiken.blogg.se/
Postat av: HannaPanna

Måste säga att bondelivet är fantastiskt just därför: Man går i skitiga arbetskläder heeela dagarana, man ÄR skitig och man LUKTAR skit, men alla är lika glada ändå. Man behöver inte bry sig om hur håret ser ut eller om att le mot främlingar. Man kan riktigt vara sig själv för en stund... Även om man inte har en norrlands...

2009-04-23 @ 12:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback