Att planera

Jag gör det mest hela tiden fast jag inte alltid vill. Jag strukturerar upp, jag skriver listor, jag funderar, jag planerar och jag vill i stort sett alltid hinna med alltför många saker på samma gång.

Jag är bra på att få saker gjorda i tid, gärna tidigare än vad det behövs också. Bestämmer jag träff med någon så är jag i stort sett utan undantag där först trots att jag är den som bordew vara sist på grund av allt jag ska göra innan. Gångerna jag inte har varit på plats först kan jag räkna på ena handens fem fingrar och inte behöva använda alla fingrarna ändå.

Nu är jag hemma hos resten av familjen och när jag gav mig iväg till hästarna för att ta en ridtur bad jag Patrik att laga mat. Grillade revben och pommes.

När jag kommer hem är köttet klart men pommesen hälls just upp och jag satte själv igång ugnen.

Det där med att planera, strukturera och göra saker i rätt ordning är inte min brors starka sida antar jag. Hoppas syster blir bättre på det också för den delen, hon ska ju ändå utbilda sig till kock nu. Laga mat kan hon i alla fall. Bara inte i rätt ordning hon heller alltid.

För övrigt gick nästan allt in i kärran. Jag fasar för morgondagen då samtliga möbler och kartonger ska upp till femte våningen i mitt nya hem. Sugen på att hjälpa till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback