Jag får väl fråga grannen

Nolle-p avslutas med finsittning på Hugos vilket jag tänkt gå på. Eller ja, jag får ju betala för det men det ska tydligen vara värt det (så damn you Frippe, Jonathan, Emelie och ni andra om det nu inte är det... ;).

Jag har dock ett problem. Man ska vara finklädd (det vill säga kostym, finklänning och vad det nu ingår mer) och jag har en klänning som jag tycker skulle passa hur bra som helst. So far so good men jag har ett problem som sagt. Jag kan nämligen inte ta på eller av mig klänningen själv.

Nu tänker ni säkert "hahaha hon är för fet för den" och visst det kanske jag är men om jag får hjälp så sitter den faktiskt riktigt bra. Det är den lilla tunna dragkedjan i sidan som gör det, skapar problemet alltså. Axlar har nästan hoppat ur led och jag har fått krampkänning i revbenstrakten i mina försök att få ordning på den.

Någon frivillig som vill sova här? Hjälp mig att få den på plats så får ni husera i min lägenhet (tillsammans med min schitzofrena katt) och äta upp all min mat (jag har massor av kött i frysen) och sen hjälpa mig av med den någon gång runt fyratiden på morgonen när festen är slut?

Har ett annat alternativ annars, en klänning som jag får på mig själv och är jättefin men den var tilltänkt till fusksittningen med raggartema egentligen.

Stora problem va? Lite större än faktumet att jag läst ut en bok som jag inte fattat någonting mer av än att bära kunskap och att vara välinformerad är olika saker. Det har jag dock ansett länge så det var ju inget nytt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback