Kunskap är makt

Idag har det varit en lugn och behaglig dag, bara picknick i en park och lite lekar. Dessvärre fuckade min nacke upp sig totalt efter att ha kört knuten ett antal gånger och "under höken vingar kom".

Jag vet vi är barnsliga men så ska vi ju också bli lärare hela bunten. Det gäller att ha barnasinnet kvar och minnas alla lekar.

Nacken tog stryk även igår då vi förfestade på DK (försök att tränga ihop typ 50-60 pers på ca 30 kvadratmeter...tur att korridorerna var sittvänliga också) och sen gick vi vidare till Trappan. Superkul, billig dricka, goooood pizza som jag och Jenny delade på och bara genomhärliga människor träffade man på. Fantastiskt helt enkelt.

Har under eftermiddagen suttit och läst i en bok som det ska handla om på onsdagens föreläsning; "Vad är kunskap". Dessvärre är texten som sådan att man läser och läser och koncentrerar sig å det yttersta för att tio minuter senare fråga sig själv "vad sjutton var det jag läste egentligen?"

Så ja. Den ska läsas igenom igen, jag ska ge den en omgång med överstrykningspennan och sen ska det punktskrivas en del. Kind of filosofiskt skit som jag inte gillar egentligen men måste man så måste man. Det kan bli en del intressanta diskussioner om inte annat om vi inte fastnar vid de förgrömmade datorchipsen som nämns ideligen.

Förvirrande? Tänk då på hur jag känner det.

Kommentarer
Postat av: martina

tjoho! härigt med nollning för er del, det är helt galet va? =)



är det i norrköping eller mjölby du bor? du får ta vägarna förbi lkpg snart så vi får festa eler ta en fika..



Postat av: Malin

Hahaha, Vad är kunskap? tror jag också ingick i min 40 p pedagogutbildning. Typ knastertorr. Kunskap - det vet vi ju vad det är. Kunskap är vad som finns kvar när vi glömt bort vad vi lärt oss.

Lycka till med studierna. Mina o Malva har gått o lagt sig FÖRE 21 eftersom skolan smäller igång för dem också nu.

Kram till dig från fd grannarna

2009-08-17 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback