Raawpluggahh

Jag är lite arg på mig själv. Vill ryta i och sparka på mig själv "Ta tag i dig själv nu Sarah!".

Så nu ska jag det. Börja äta vettig mat, det vill säga husmanskost och riktig mat och inte pizza, pommes, gyros och allt annat skit som jag mer eller mindre levt på de senaste två veckorna. Sjukt att man äter det när man mår dåligt av det. Ondskefullt faktiskt.

Föreläsning om ett par timmar drygt och fram tills dess ska jag skriva färdigt frågeställningen om "Värdegrunden" (vilket inte är så svårt egentligen, bara att skriva ett enda stort frågetecken som täcker en halv a4:a), plita ner punkter till Life historyn och försöka få några begrepp att fastna. Typ techne och fronesis, kvantitativ och kvalitativt, normer, värdesubjektivism och värdeobjektivism. Begreppstentan är om typ 6 veckor och det är hög tid att börja råplugga till den för annars har man satt sig själv i skiten.

Så det stora frågan är: "Värdegrunden - finns den?". Let me know.


Kommentarer
Postat av: Myra

Erm.. öh.. eh... Tja. Finns den?



Jag börjar med att ryta i åt mig själv, för det har jag sagt länge att jag ska. JAg måste också skärpa mig nu. Ta tag i saker och ting. Få det over and done with.



Vi får peppa varandra! :)



Kram

Postat av: Kalle

känner igen mig, skitmat å massa godis, dålig träning och sånt. ska vi ta tag i våra liv tillsammans?



ang. höst. allt det där är ju fint så men det är ju ute man vill va sen och inte kan. oh dumma höst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback