Det går bra nu

Jag har flyt nu. Uppsatsen börjar närma sig slutet (och jag tycker åtminstone att jag själv gjort ett väldigt bra jobb, sen om min opponent tycker detsamma är en annan femma), jag är hemma på riktigt (även om det betyder att jag snyltar på föräldrarna) och hästen går bra.

Jag har skrivit in mig som tillgänglig på vikariebanken hela december och fram till tentan i januari och fick en tid redan tidigt i morse. Blev glad och blev ännu gladare när min arbetsgivare på skolan (så att säga för att egentligen är det ju kommunen som är minarbetsgivare...) ringer upp mig och berättar hur glad hon är över att jag finns tillgänglig som vikarie. Jag ska till skolan i morgon och lära känna alla nya förskoleklassbarn (de andra årskullarna känner jag ju faktiskt redan) och sen ska jag få jobba ganska mycket tydligen.

Jag kan dock inte låta bli att känna mig taskig som kommer in och får jobba bara sådär när jag varit borta för plugg sen i augusti. Känns inte schysst mot de som jobbat nu under tiden men å andra sidan så älskar jag jobbet så jag vill verkligen jobba, inte bara för pengarnas skull.

Jaja. I morgon ska jag få betalt för att vara där jag trivs som fisken i vattnet, i skolan samt aktivera ungarna på frita. Jag gillart!


Kommentarer
Postat av: Kalle

är det inte precis så man ska känna - flytet? härligt ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback