Dream

Inatt drömde jag att jag klättrade på hustaken längst Storgatan i Vadstena. Jag hoppade mellan husen och jag kände hur nattvinden blåste mot huden mot mitt ansikte och mina bara armar. Jag blev förföljd av en en kille som jag känt ganska länge nu och vi lekte någon sorts katt och råtta lek.

Jag var snabbare och låg hela tiden några meter framför. Plötsligt låg jag på knäna och grävde i trädgårdslandet som vi hade bredvid min lekstuga när vi bodde i Västergården. Jag luktade på sådna där orangea blommor som färgar av sig om man nuddar dom och Patrik och Jonna körde handboll på gärdet precis bredvid. Med handbollsmål, domare och allt fast det bara var dom två på planen.

Drömtydning? Jag har ingen aning om vad jag rört ihop egentligen. Förvirrande.

Kaffe nu. Eller ja, mera kaffe ska jag väl säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback