"Du är inte klok Madicken"

Sitter vid köksbordet och tapprar på tangentbordet. Tittar ut genom fönstret till vänster där jag har perfekt utsikt över ena innergården, den med gräsmattan där det ska grillas i sommar och ser på ett grönt tak. Det gröna plåttaket hör till ett gult hus som ligger på en gata som man åker på för att komma till min gata så att säga.

Solen lyser på taket och snön gör så att allt ser mycket ljust och glatt ut. Lyckligt och fullt av liv även om våren inte gjort intrång än och förvandlat buskar och träd till gröna drömmar av verklighet och hopp.

Jag vill klättra upp på det där taket och likt Madicken flyga ner. Fast utan paraply och utan att få hjärnskakning. Det ser fantastiskt ut.


Kommentarer
Postat av: Tilda

Hej hopp! Är du ledig i helgen? hanke o jag ska antagligen träffa lisa o markus imornkväll för lite poker o förfriskningar hehe, är du på? kram kram

2009-02-20 @ 15:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback