Ska vi leka städleken?

Satt här i mina egna tankar och funderade på om jag skulle städa eller inte. Kom fram till att jag faktiskt dammade min "avdelningshylla" igår, torkade av fönsterbrädena i början av veckan och dammsög någon gång för ett tag sen så jag struntar i det. Bäddar faktiskt sängen varje dag så lite cred till mig.

Hur har det blivit såhär? Jag menar, när jag var liten var jag pedant som få, städade alltid och plockade i ordning efter mig så fort jag lekt med mina leksaker. Mamma slängde till och med fram leksaker på golvet i mitt rum när vi skulle få gäster bara för att det inte skulle se ut som om jag inte fick leka överhuvudtaget. Jag blev inte så glad åt hennes försök att få mig att framstå som ett normalt (dvs "mamma-eller-pappa-plockar-upp-tillslut") barn.

Jag tvingade mina kompisar och mina syskon att leka "städleken" vilket oftast innebar att slänga ut allt ur min lekstuga, sopa golvet, torka alla ytor och sen ställa i ordning alla saker perfekt och på raka linjer. Drog någon in sand i lekstugan då för att leka "baka kaka" eller liknande så var jag färdig att döda.

Ja, jag var (och är nog fortfarande till viss del) rejält bossig. Att bestämma var min grej och annars blev jag pissur.

Inte undra på att det mest bara var 
Jessica som ville leka med mig sen. Jag tvingade henne till städlekar och hon var elak mot mig tillbaka. Snorgubbehistorien och gunga tillsammans till exempel. Det gick jämnt ut.

Fast jag förstår fortfarande inte varför jag blivit så ostädig på senaste tiden. Brukar det inte vara tvärtom liksom? Vill ju gärna säga att jag blivit vuxen men som det är nu så är det ju...tvärtom på något vis. Känns ju bra. 21 going 8 kanske?

(Med det här inlägget vill jag också be om ursäkt till alla mina kompisar som jag tvingat till denna lek. Stackars er, jag hoppas jag inte orsakat er men för livet.)


Kommentarer
Postat av: Eric

Hihi, ujj, det låter som en... "speciell" barndom. :)

2009-02-19 @ 19:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback