5 saker som jag irriterar mig på

1. Fjortisars skrift- och talspråk. 
Påhittat ord (så jag irriterar mig egentligen på det också) men träffande kan jag tycka. Dagens ungdom (så gammal är jag) som inte lärt sig stava ordentligt utan använder uttryck i skrift som; tiiph (en ny variant av typ antar jag), bah, miiz, bejjbii, thnx, :*, "alla ska va social på msn!", "inte hemma ring el smsa 07*-***********, te (till!) med mera.

Tydligen ska man också stava tråkigt med två k och man förkortar alltid speciellt med spec eller speci. Omg är populärt (=oh my god) likaså "älsk". Lär er skriva ordentligt snälla! Förkortningar använder man möjligtvis i sms (ShortMessageService) eller på post-it lappar när man tar emot ett meddelande till en tredje part per telefon.

Dessutom är allt fett, varför allt nu ska vara det när ingen vill ha ett uns fett på kroppen utan klagar på att de är så tjocka (mest för att kompisarna ska säga "det är du ju inte alls") och slutar äta mat. Dock går godis bra att äta och Redbull att dricka (fast numera är det tydligen Monster som gäller) och det vet vi ju alla hur hälsosamt och viktminskande det är.

2. Reklampauserna på Spotify som bara blir tätare och tätare.
"Ursäkta att jag stör igen..."
behöver jag säga mer?

3. Människor som inte ens kan svara på ett litet sms.
Är det så svårt att knappra lite på mobiltelefonen, visa ett livstecken och åtminstone låtsas som att man bryr sig om att man bryr sig? (Plus: Varför säga en sak, göra en annan?)

4. Mig själv.
Jag är jobbig, tråkig, galen, rastlös. Jag ältar för mycket, vill organisera för mycket, lever i framtiden och inte i nuet. Kort sagt så är jag väldigt trött på mig själv just nu.

5. Bilförare som är rädda för fartkameror.
Jag lovar att fartkamerorna inte bits utan att du kan hålla hastighetsbegränsningen även förbi dom istället för att gasa på i 90 mellan kamerorna och bromsa ner till 60 när de närmar sig. Håll 80 där det är 80 och du klarar det galant. Kör inte långsammare än 80 även om du håller samma hastighet hela tiden för sölkorvar är också irriterande...

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Håller med, blir tokig av mig och känner mig ganska omodern som inte fattar alla förkortningar på engelska eller svenska.



2. Mmmm när tredje "Ursäkta att jag stör igen..." kommer, så skriker man i "I helvete heller!".

2009-07-23 @ 23:16:03
Postat av: Eric

Gillar inte den här bloggen, den har en förmåga att ta bort namnet...

2009-07-23 @ 23:16:26
Postat av: Mammsen

Tack och lov att inte "tanten" är helt ensam om att tro att hon är dum i huvudet som inte förstår alla dessa förkortningar.

Kanske passar på att ta en "pittbull" jag också.

Pussa Tyris från Mormor...



Natti natti

Postat av: gussie

haha, underbart, jag håller helt med! =)

2009-07-25 @ 09:35:54
URL: http://gussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback