Dagens bästa

Idag kom det in en helt underbar unge tillsammans med sina föräldrar på jobbet. Han var väl runt fem år och pratade ungefär lika mycket som jag gjorde när jag var liten (med andra ord hela tiden och med imponerande andningsteknik). Konversationen löd ungefär såhär;

"Hej. Jaha du jobbar här. Förra gången jag var här fick jag solsting, skönt att jag inte har det nu!"
"Ja, det lät ju inte kul att ha solsting precis och..."
"Fick frossa vettu. Först svimmade jag och sen när jag kom hem skakade jag och mamma grät. Pappa skrek mest."
"Klart att dom blev oroliga, men som sagt det är ju bra om du slipper det nu."
"Ja det tycker jag med. Därför äter jag mycket glass. Fast nu ska jag ha pannkakor för jag vet att ni har pannkakor får jag dom före mamma och pappa? För då kan jag smaka på deras mat sen också fast de inte hinner äta av mina pannkakor för jag älskar faktiskt pannkakor mer än dom."

Senare.

"Hej då, vi ses någon annan gång för vi ska åka hit igen. Då vill jag ha flera pannkakor för då kommer jag vara mycket större och då är jag hungrigare."

Jag älskar barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback