Ett skepp kommer lastat med en gnutta ångest

Fattar mig inte riktigt på csn. Måste man ansöka om studielån för varje vecka? Varför kan man inte åtminstone söka per termin eller så? Att det ska vara så krångligt att börja plugga, eller åtminstone ansöka om en hel massa saker bara för att ha råd att leva och slippa bo under en bro eller på en parkbänk.

Kan ju vara så att jag är ovanligt trög också.

Jaja. Ska försöka hämta lägenhetsnycklarna den här veckan, mäta lite i lägenheten och som sagt få ordning på den där csn-skiten. Sen är det väl egentligen mest bara att vänta på att allt ska starta.

För andra är det kanske inte en så stor grej att flytta ifrån hemstaden, börja plugga och börja leva ett helt annat liv men för mig är det faktiskt det. Jag är förväntansfull och jag ser fram emot det jättemycket men det finns så mycket som man lämnar bakom sig och vardagen blir inte som den brukar vara. Hur sjutton ska jag klara mig utan hästarna till exempel som har varit ett "måste" sen jag fick min första egna häst när jag var sju? Hur ska jag klara mig utan mina fantastiska vänner som jag inte kommer kunna träffa lika ofta längre?

Mitt huvud kommer vara fullt av ludd och surrande ljud tills jag har kommit in i en ny rytm och allt klarnar tror jag. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback