That´s life, kanonkul!

Okej här kommer en (av Jonna) efterlängtad uppdatering. Varför hon nu längtat så mycket vet jag inte, hon var ju trots allt med under fredagskvällen själv men shit the same.

Satt hemma på Jonnas balkong och drack lite öl, åt jordgubbar och moreller och hade det allmänt trevligt. Spanade på folk som åkte förbi nedanför och pratade lite med Svante, Jonnas tillfälliga inneboende. Han var mest intresserad av att spana på grannarna på balkongen bredvid och att lukta på målarfärgsburken.

Svante är en katt alltså. Sofi frågade om han hade varit uppe på balkongräcket än men Jonna intygade att det hade han inte.

"Nej det har han inte och klättrar han upp där och hoppar så dör han ju men that´s life liksom." (tar en klunk öl till och lägger inte märke till Sofis mördande blick.)

Sofi joinade oss som sagt men hon skulle absolut inte med till Hörnet sen. "Absolut inte" blev till "kanske" blev till "jag hatar er"  blev till "jag kan väl ta en öl då..". Jag och Jonna är lite bättre än många andra på att övertala folk att göra sånt som vi vill att de ska göra.

Vi traskade i alla fall ner till Hörnet (mellanlandning hemma hos mig för bruk av toaletten) och ockuperade ett bord efter beställning av tre Ipren (internt, internt). Babblade på som vanligt och sen kom det en Henrik som frågade på sjungande Norrländska om han fick slå sig ner hos oss.
   Det fick han och han var en trevlig typ om än lite mesig. Jag är en sucker för norrlänningar (Brolle tack!) i vanliga fall men nä inte den här. Efter en liten stund fick vi dock agera terapeuter då han vräkte ur sig om sina kärleksbekymmer till oss. Orkar inte dra upp historien men vi sa i alla fall till honom att be tjejen dra åt helvete ungefär.

Jag vet, men vi orkade liksom inte förklara varför vi tyckte det så vi ursäktade oss med att vi skulle upp tidigt dagen efter och var tvugna att gå hem. "Vi ska jobba" sa Jonna och hade helt glömt bort att jag sa att vi var där för att fira min semester med en öl (fast han var såpass onykter att han nog redan hade glömt bort det). 

Bästa var i alla fall att när han precis slagit sig ner hos oss och förklarat att han var där ensam men hade blivit inbjuden att dela bord med några "damer" (läs lammköttsjagare i 40-45 års åldern) och sa att de hade gått på toaletten. Det var då han gick till oss istället och när sagda damer kom tillbaka från hemlighetshusbesöket och såg att han slagit sig ner hos oss så snörpte de ihop läpparna, blängde ilsket och stormade ut från uteserveringen.

Avslutade mitt i natten hemma hos Jonna igen och åt toast med ost och hamburgedressing för vi fick inga poppers. Jonna och Sofi var mest arga för att de stängt köket men jag accepterade läget. Semestern gör humöret bättre tror jag.

Jag vet, långt inlägg men orka korta ner det. Kunde blivit ännu längre faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback