"Go to the left."

Gårdagens arbetspass var intensivt milt sagt. Det fina vädret var på plats och med det måååånga besökare både med och utan finbil eller motorcykel. Maria var nära att strypa mig ett flertal gånger när jag titt som tätt sprang in efter mer kaffe (som inte hanns med att koka innan det tog slut återigen) och våffeljärnet användes frenetiskt.

Amanda och jag funderar starkt på att trycka upp tröjor med texten; "Nej vi har ingen korv!" (men så kom vi på att det kanske kan missuppfattas även om det är sant på både ett och annat sätt) eftersom folk envisas med att ställa sig i våffelvagnskön istället för den till korvmojjen. Dessutom skulle vi vilja ha en tröja där det står "Vi jobbar bara här" på framsidan och "döm oss inte" på baksidan då ett flertal kunder blir ganska otrevliga och klagar på priserna.

Det är inte vi som bestämmer vad saker och ting kostar och jag tvivlar på att det är mycket billigare någon annan stans faktiskt. Man får gratis musik, kan kolla på massor av fina bilar och du kan sitta där utan att köpa något. Gratisnöje med andra ord.

Idag har jag även gjort den perfekta 50 g glasskulan (ren lyckträff) och så har vi haft personalmöte och planerat och diskuterat inför slitet som kommer. Det blir bra, vi kommer jobba arslet av oss och det tycker vi om. Eller jag gör det åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback