Alla vägar leder någonstans

Jag har haft en bra dag idag. Riktigt bra faktiskt, antar att det är de små sakerna som gör det.

Skjutsade pappa till jobbet förut (allt för att få låna bilen ännu mer än vad jag redan får göra.. ;) och bestämde mig lite sådär hastigt för att ta en sväng till Sharpman också. Ja, är man i Skänninge kan man lika gärna fortsätta till Mjölby, svänga mot Hogstad och.. ja ni fattar. Jag kände mig dragen.

Till hästgrejjerna alltså, inte dragen av någon sorts vuxendricka.

Funderade på att köpa en ny grimma till
Greggan men avstod. Det räcker nog med de tio vi har hemma. Eller hur många det nu är. Nytt, blått jättefint schabrak var jag också inne på men snålheten tog överhanden. Jag betalar inte närmare 500 spänn för ett tygstycke när jag kan ge runt en hundring för ett nästintill likadant nere i Ullared.

Jaja för att komma till saken så gick jag därifrån med en ny mjukmjuk borste och en halsförlängare. Här ska putsas och byggas muskler (ja, jag tänker fuska genom att använda hjälpmedel).

Nu sitter jag som vanligt här och gör mest ingenting. Ganska skönt faktiskt för än så länge har inte rastlösheten infunnit sig. Kan bero på att jag varit ute och gått en rejäl sväng i solskenet idag men jag vet inte. Jag har inte druckit för mycket kaffe heller så det har nog en bidragande orsak.

Ingen skrivinspiration just nu så därför blir det såhär trista "dagensomgått" inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback