Dagen överlevdes

Idag har det varit fullt ös medvetslös på jobbet och jag var väldigt tacksam över att jag fick sova ut i morse, annars hade jag aldrig pallat med hela dagen. Jag älskar barn men när de är uppkäftiga, kaxiga, ohyfsade och rent ut sagt respektlösa så tappar jag tålamodet. Det är tur att man jobbar tillsammans med bra människor i alla fall annars vetifan hur dagen skulle slutat. Jag hade nog kastat ut en unge eller två genom fönstret.

Okej, något sådant skulle jag aldrig göra men jag visualiserar och då känns det bättre. Ett tag.

Nu sitter jag här i soffan och gör mest ingenting. Orkade inte laga mat så det fick bli mackor. Borde diska men jag tror inte att den går någonstans, disken alltså. Tyvärr finns den säkert kvar i morgon bitti också.

Attans.

Lillebror kommer hit om en stund, kanske även syster antar jag. Jag nämnde något om att jag skulle käka glass och då hade han helt plötsligt ingenting att göra utan kommer hit med sällskap och filmer. Jaja, det blir trevligt. Kanske kan övertala honom att diska också...

Jag har ett problem också. Ni vet, kläder som man använder men inte behöver tvätta har en förmåga att bara hamna i en stor hög på golvet. Jag kommer aldrig uppbåda den där energin som krävs för att vika ihop sagda kläder och lägga in dom i garderoben.

Vart ska jag göra av dom så att de inte syns? Funderar på någon stor låda av något slag som ser snyggare ut än själva klädhögen. Synd bara att min lägenhet är så liten att den troligtvis skulle se ganska överbelamrad ut.

Dagens i-landsproblem, I know.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Awh! Eller hur! Bara nypnyp, undra vad han hade tänkt sig för reaktion? Alltid vikarierna som blir utsatta för sådant, antar jag?

Postat av: Jessica

Vem vart det sedan som diskade?

2009-03-04 @ 21:34:54
URL: http://acissej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback