Jag önskar att allt vore klart och att allt var precis som det skulle vara men jag antar att det dröjer

    

Jag vill verkligen, verkligen ha en hund. Inte för att det är något fel på min TyraTiger utan för att man får ett helt annat band till de där större fyrbenta djuren. Tyra är en självständig individ som gärna hänger med mig och gärna kryper upp i mitt knä och myser men bara när hon själv känner för det. Inte alltför ofta tycker jag.
 
En hund innebär större ansvar. Visst, jag har hästar och har haft det i hela mitt liv i stort sett men eftersom jag inte har dom i mitt alldeles egna stall så räknar jag inte det hit. En hund behöver promenader, uppmärksamhet och träning.

Jag har inte tid. Inte än i alla fall.

Men någon gång ska jag ha en schäfer. Gärna i rakt nedstigande led från Kalle (bilden t.h) eftersom han är en sådan fantastisk hund att det inte finns ord för honom. Hans son är världens mes och har minne som en guldfisk men det är det som bidrar till hans charm (bilden t.v). Han är också underbar.

Om han bara kunde få till det också, så att det där rakt nedåtstigande ledet kunde fortsätta. Han har inte kommit på hur man gör än. hrm...

Syster Tindra eller Ida kanske skulle vara ett säkrare kort om jag tänker efter...

Kommentarer
Postat av: Eric

Uuh, ja... nu är det ju så att katter bestämmer över oss, inte vi. Vi är deras tjänare och så förblir det. suck Jag gillar katter... Inget emot hundar, men katter ligger alltid lite över.

2009-03-09 @ 22:51:21
Postat av: Kalle

tyra är en katt?

har aldrig varit förtjust i hunder så där. jag är inte vän med dom. katter är så fina å varma. dom gillar jag :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback