Bara de kom ihåg att säga JA nu också

Fullt ös hela eftermiddagen. Mycket lugnande prat och uppmaningar som "glöm inte att andas", "nej, drick ett glas vatten istället för whiskeyn", "svimma inte i kyrkan och kom ihåg att du ska säga JA".

De var underbart fina i alla fall, Daniel och Helena och jag önskar dom all lycka som man brukar säga. Fina människor på alla sätt och vis, om än en smula nervösa dagen till ära. Fast det är så det ska vara (men jag hoppas som sagt att ingen av dom svimmade, Daniel var likblek sista gången jag såg honom).

Tydligen hade det varit en hel del diskussioner om skjutsen också. Någon kille var tydligen på tapeten men det gick absolut inte enligt Daniel.

"Han är ju tidsoptimist! Jag litar inte på att han kommer i tid, kan vi inte fråga Sarah? Jag litar bara på Sarah. Snälla vi kan väl fråga henne." Typ. Skönt att folk tycker att de kan lita på mig och att jag är klarar ut alla situationer.

Kan tillägga att varken Daniel eller Helena känner mig sådär jättebra. Annars hade de nog inte varit fullt så nöjda med mig som chaufför.. Men det de inte vet lider de inte av och jag redde ju faktiskt ut allt. Då var det ändå kaos på stan på grund av bal plus då bröllopet. Underbart (ni som känner mig vet ju hur lugn och sansad jag är i trafiken)! Jaja, rattade över kyrkogården därinne i city och släppte av bruden utanför portarna och sen drog jag därifrån, glad att jag överlevde.

Nu ska jag bara... vänta på att få åka och hämta dom i Borensberg sent i natt eller tidigt i morgon bitti. Film och mat fram tills dess kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback