Aggressionsproblem

Då mitt internet inte alltid gör som jag vill (det vill säga det fungerar inte) så blev jag fly förbannad och drog mig ut på en ordentlig promenad istället och gick och svor för mig själv ett tag. Japp jag reagerar väldigt moget när tekniken inte gör som den ska (ni ska bara se när jag börjar slänga saker omkring mig också, då gäller det att akta sig).

Gick i alla fall runt lite överallt och passerade minigolfbanan nere vid slottet varvid jag blev lite gladare. Familj som inte var överens om hur reglerna egentligen var utan (pappan tror jag) läser inantill på pappret som hämtades ut i butiken. Högt och tydligt så att alla ska höra att det faktiskt var han som hade rätt, för att sedan bli mer och mer lågmäld och tillslut tyst. Okej, det var dom andra som hade rätt.

Fortsatte en bit till, hejjade på lite bekanta och pratade ett par ord. Fantastiskt väder och riktig sommarvärme ute. Gårdagskvällen spenderades i hamnparken med picknik och vi satt där tills klockan var halv tio-tio och det utan att frysa (det var inte ens alkohol inkluderat som annars brukar bidra till att man åtminstone tror att man inte fryser) och sen gick vi hem och såg på film. Bättre kunde liksom inte lördagen bli kändes det som.

Har fortfarande ingen lösning på hästfronten inför hösten. Det kluras och luras och hoppas. Fixar sig nog någon gång men som den organiserade människa jag är så vill jag gärna ha allt klappat och klart på en gång.

Fan vad snygg du är!
Over and out.


Kommentarer
Postat av: Malvina

Kommer du ihåg - eller har du sett - Pensionat Oskar? Filmen där Loa Falkman "kom ut"?? Hmm. I alla fall; där finns en underbar scen från minigolfbanan, den stressade mamman som sitter vid sin lap och inte orkar med de tjatande barnen;

- Mamma, mamma, hon slog mig med minigolfklubban!!

Och så svarar mamman på sjungnade finlandssvenska;

- Men dumma unge! Du har väl egen klubba! Det är väl bara att slå tillbaka!



Minigolf forever!''//Mina

2009-05-31 @ 20:36:03
Postat av: Kalle

vem blir inte tokig på icke fungerade teknik? man är ju så hjälplös med...!

Postat av: Anonym

jag är också elak.. brukar spotta efter dem... typ hehe

2009-06-01 @ 14:39:22
URL: http://karinolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback