Take a chans

Regnar ute just nu och om det är som det brukar vara med regn så blir det väldigt blött. Jag jobbar inomhus till klockan två så därefter får solen titta fram tycker jag. Vi ska nämligen dra ner till Skinnarängen med fritids och där finns ingen möjlighet att vara inomhus. Håva i bäcken, leka krig i skogen, grilla pinnbröd över elden och undvika att några fästingar hoppar på en är väl ungefär vad det handlar om.

Trevligt kanske men inte när det regnar. Tur att jag har gummistövlar i alla fall.

För övrigt har jag lite blandade känslor inför hösten. Att få in nya rutiner, vanor och levnadssätt kommer nog bli ganska jobbigt. Mycket annat också som måste stämma med hästen, yrkesval och det övriga livet. Det är inte så att jag inte vill utan det är snarare så att jag ser fram emot att göra något nytt lite för mycket ibland, det är inte så bra eftersom jag då oftast lyckas bli besviken när det väl kommer till kritan.

Aja, det reder sig. Jag vet att jag har människor i min närhet som jag alltid kan ringa eller besöka när det är jobbigt eller om jag bara behöver prata av mig om massa saker. Eller för den delen bara sitta tyst och kolla på teve tillsammans när man bara vill ha sällskap, någon mer som andas i samma rum som en själv. Varken mer eller mindre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback