Jag hamrar och spikar jag bygger en bil...

På fredag fyller mitt kusinbarn Axel 11 år. Han har ett mattehuvud som inte är av denna värld (jag önskar mig 20 procent av den kunskapen i födelsedagspresent för det skulle öka mina färdigheter med ungefär 100...) och han har hittat på fler hyss än Emil i Lönnerberga.

Vad säger ni till exempel om den demolerade rosenrabatten? Svaret mamma Pernilla fick när hon upptäckte förödelsen var: "Jamen jag har ju harvat ser du väl?!"

Eller sanden i bensintanken, pulversläckaren som han testade på parkettgolvet i vardagsrummet eller märkningen av bilen som genomfördes med hjälp av gatustensspray?

Bästa var i alla fall en treårskontroll på BVC när sjuksköterskan frågade honom hur en bil låter när man vrider om nyckeln: "Motorn går ju runt!"

Fira gossebarnet på fredag, längtar till att träffa folket igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback