Livet och evigheten

När jag var hemma i helgen höll jag i några ridlektioner. Har gjort det under några år, eller ja egentligen sedan jag var typ nio-tio men jag kan väl inte påstå att det var så seriöst då. Tyckte mest att det var roligt att hjälpa till med "småbarnen" som då fick rida på Pingu och jag ledde runt dom och försökte lära dem att rida lätt.

Ja men i alla fall, jag tycker att det är hur roligt som helst och kombinationen hästar och undervisning är perfekt. Det är fantastiskt att se hur de som jag håller lektion för utvecklas och vågar mer och mer. Lär sig att hantera olika situationer och samspelar bättre och bättre för varje gång. Att stå och frysa i en lerig paddock med regnstänk i ansiktet uppväger liksom allt när du får någon att galoppera ett halvt varv i paddocken efter att förut ha varit livrädd för att göra det.

Det är synd att det inte är så lätt att försörja sig på att jobba enbart som ridlärare. Det får fortsätta vara mitt extrajobb helt enkelt. Fungerar det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback