mitt hjärta

Pratade med mamma nyss om Tyra och om att hon kissar där hon inte ska kissa ibland. Så nu sitter jag här och tjuter för jag vill inte behöva ta bort henne.

Hon är inte precis världens mysigaste katt, hon är ganska bitchig och kelar bara när hon själv känner för det och bits när det inte passar. Typisk honkatt alltså, åtminstone vanligare att honor beter sig så än hanar.

Men hon är min katt. Jag vet hur hon fungerar och läser av hennes humör som en öppen bok. Hur knäpp hon än kan vara så älskar jag henne för alla ideér hon har för sig.

Fan. Jag går en promenad nu så jag kan lugna ner mig.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Morsan är precis likadan! Men jag vet en grej du kan prova som funkade för Morsan back in the days. På apoteket finns en grej som heter Feliway, som man stoppar in i vägguttaget. Den avger feromoner som katten ska bli lugnare av, och därmed också sluta kissa fel. Prova!

Postat av: hannapanna

om du inte har steriliserat henne så gör det.

Det brukar hjälpa. Kattsand med lavendeldoft (finns i de flesta djuraffärer) sägs också fungera. Dock inte provat själv...

2009-12-01 @ 17:54:43
URL: http://jsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback