"Leva i världen"

"Leva i världen" är kursen som snart, mycket snart är över. Tackochlovochprisagud ungefär. Jag har i och för sig aldrig studerat på universitetet tidigare men det här har varit (är fortfarande) TUNGT. Åtta loggar, en uppsats om barns rättigheter, vfu-uppgifter, litteraturseminarier och begreppstentamen. Tio veckor är ingen lång tid så jag kan ju säga som så att det har varit skapligt intensivt ett tag och intensiteten kommer gå upp ännu några snäpp fram till den 20:e.

Det är tur att jag har så underbara människor att umgås med under tiden. Igår till exempel. Det var meningen att vi skulle plugga frenetiskt men efter ett par diskussioner om begrepp (som mest ledde till utläggningar om annat inom skolvärlden såsom skolplaner och konflikthantering) så öppnade vi vinflaskorna istället. Vad samtalen sedan handlade om låter jag stanna inom gruppen för det var inte något som var rumsrent. So to speak.

Vi drog en runda på stan (eller mer eller mindre in på närmsta fria entré ställe) också innan jag, Johanna och Madelene tog pendeln hem till Norrköping igen. Ja Johannas Kalle och hans kompis var med också och jag tvingade dem mer eller mindre att följa mig hem eftersom statsbussarna slutar gå innan sista pendeln gör det. Tack!

Det konstigaste på hela kvällen/natten var att när vi gick över övergångsstället från resecentrum här hemma så ser jag en bil som dras av en annan bil och utbrister; "En sån där bil har min mamma och pappa!".

Ser sen registreringsskylten och inser att det ÄR den bilen. Världen är bra liten.

Och nej den var inte stulen, den var såld på kvällen och hamnade i ett nytt hem här i min nya hemstad. Ödet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback