Mina sambosar

Just nu är det lite spänd stämning här i min (läs vår) lägenhet. Tyra blänger och morrar mest åt "lille" busen som inte förstår riktigt vad han har gjort för fel (MEN han morrar tillbaka lite halvhjärtat bara för att). Samtidigt blir hon jättenyfiken och sugen på att joina när grabben sätter igång och leker med diverse saker som han hittar på golvet eftersom det ser så roligt ut. Dessutom leker gärna Tyra med allt hon hittar också men för tillfället låtsas hon som om det är det barnsligaste i världen. Fast hon gömmer sig i hyllorna och bakom gardinerna för att kunna se vad han han håller på med.

Ibland smyger Bosse efter Tyra för att se vad hon håller på med. Hon hoppar upp på micron via köksfönstret och så fort hon gått därifrån försöker han göra likadant (med resultatet att han drar ner påsarna med mandariner som ligger uppe på micron och missar själva plattformen). När Tyra vässat klorna och vilat en stund på klösbrädan försöker Bosse göra likadant men han ramlar mest bara ner istället. Det märks att han är bäbis med andra ord, han vill vara stor och duktig men det går inget vidare.

Inatt har de turats om att sova hos mig i sängen och jag har väckt ungefär en gång i timmen av att någon av dem kommit och kurrat galet rakt in i örat på mig.

Nu har de faktiskt lekt lite. Eller lekt var nog att ta i men de har jagat och gömt sig för varandra lite. Det ska nog bli bra det här, de kanske till och med kan bli bästisar sent omsider.

Ikväll är jag bjuden på 25-års kalajs och jag hoppas jag kan gå. Har fått mer ont i halsen, vilket jag är så fruktansvärt trött på just nu, så jag får se om det går över litegrann åtminstone. Kanske sprider svinan annars, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,fick länken av din mamma :) ja det verkar som det går bra,Bosse är en tuffing (ibland) Jo det här med Agda,tyvärr så är hon tingad och flyttar ngn gång nästa vecka,ha det så jätte gott/ Mia

2009-10-31 @ 11:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback