Respekt för läraryrket eller hur man somnar på fem minuter

Jag orkar inte plugga. Var på promenad i en timme förut och sov i två. Jag HAR pluggat idag så inte för det jag bara önskade att jag hade mer självdiciplin så att jag satt lite längre stund, lite oftare och lite effektivare. Äh det ordnar sig. Jag kan faktiskt mer än vad jag trott från början, problemet blir att skriva utifrån böckerna när jag förklarar begreppen. Inte använder förförståelsen för begreppet utan faktakunskapen helt enkelt. Fast hur lätt är det egentligen att komma ihåg att beskriva "yrkesmässig autonomi" som det som "professionella utövare av ett yrke har rätt och skyldighet att själv bestämma arbetsredskap och metoder i yrketsutövandet"?

Självklart måste man då också få in att man måste vara legitimerad i yrket för att få auktoritet att göra detta.

Yeahaa jag har bara tre år kvar typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback