Ett kall?

Det är ju tur att man gör lite reaserch innan man hoppar in i kollektivtrafikens värld. Har fått (av mina kära, underbara Norrköpingsvänner) höra att "min" buss till Vfu:n går från Södertull och dit hittar jag. Tacksam för all hjälp tog jag i alla fall en runda för att kolla vilka tider bussen gick med och sen promenerade jag hem. Upptäckte då att bussen faktiskt går från busshållsplatsen bakom min lägenhet. Förvisso bara en promenad på drygt 500 meter men ändå (till Södertull alltså).

Man ska lära sig något nytt varje dag.

Vfu:n är för övrigt redan hur rolig som helst. Nu kommer jag ihåg varför jag valde att börja utbilda mig till lärare, det är ju för att jag älskar jobbet! Har haft läxförhör i engelska, presenterat mig själv ungefär hundra gånger och faktiskt kunnat hjälpa till med matematiken!

Det där sista är jag imponerad av mig själv över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback