Gata upp och gata ner

Ni vet när man sitter och tar in mer och mer information i huvudet, diskuterar och reflekterar, kommer överens och enas om någonting och slutligen knyter ihop påsen och går hem med miljoner tankar i huvudet? Så har jag haft det idag.

Jag är helt psykiskt slut och det första jag gjorde när jag kom hem var att somna på soffan med boken "Respekt för läraryrket" som ett litet, litet täcke på magen. Vaknade av ett par sms, varav ett meddelade att jag kunde hämta ut mitt bokpaket på "postens utlämningsställe".

Sagt och gjort så vacklade jag i alla fall iväg (räknade ut så mycket som att jag i alla fall skulle ta höger utanför porten) och gick och gick och gick. Kändes lite som en sådan där dröm när man aldrig kommer någonstans. I och för sig kändes det som om jag fortfarande sov så det kan ju bero på det.

Nu har jag böckerna i alla fall, måste bara köpa två till tror jag och en kunde jag troligtvis låna av Oscar (jag gillar att mina f.d kollegor också läser till lärare nu...) så det ordnar sig nog mycket smidigt.

Jag ska vakna lite till innan jag börjar skumma igenom den nya litteraturen. Kaffet kickar snart in och då är jag snart på topp igen.

Kommentarer
Postat av: Kalle

finns inte mycket som är bättre än träna när man är slut i huvdet så, sen komma hem till en lång dusch o god mat :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback