Hur svanlig är du?

Har hunnit med ganska mycket idag. Forslat en 6:e klass till Linköping för en föreläsning om Klimathot och miljömärkningar. Transportmedel buss och pendeltåg vilket som vanligt inte klaffade utan det blev vissa förseningar. Det är tur att man har raska ben och en stämma att göra sig hörd med så att kidsen fick lite fart på benen. Har dessutom hunnit komma hem, träffa Jonna med syskon på stan, springa en runda i affärerna (och det enda jag hittade i klädväg var ett par träningsbyxor i en så liten storlek att jag blev mycket förundrad över att de faktiskt satt löst!) och vikt kläder och diskat här hemma.

Som vanligt så påverkas jag av att se alla hemska bilder på isar som smälter, översvämningar, orkaner och människor som förlorar sina hem i naturkatastrofer. Nu kör vi Fairtrade och Svanenmärkt ett tag tills ekonomin körs i botten.

Köpte vin på systemet. Rättvisemärkt yesyes.

Ikväll gör jag och J Trappan. Eller först min lägenhet och sen ner till Trappan. Blir fint, måste städa nu. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback