Självdiciplin önskas

Just för tillfället är jag så jävla trött på mig själv. Jag har suttit och försökt plugga sedan klockan tio i morse och allt jag har åstakommit är en halvdan icke-färdig lifehistorylogg. Jag orkar inte, jag vill inte och jag är helt enkelt så trött på allt vad skolarbete heter just nu. Orkar inte bry mig, tänker att det blir nog färdigt någon gång och försöker förtränga att det bara är jag som kan göra klart de förbannade arbetena, skriva om processen, plugga in två miljoner begrepp och läsa alla tråkiga facklitteratursböcker som jag snart kräks på.

Jag har kört fast och jag kommer inte loss. Jag älskar att arbeta i skolan men just nu känns det som att det fan inte är värt det. Vi gör så mycket som är SÅ onödigt att det inte är klokt. Ute i verkligheten är det inte på det här viset, allt låter så fint på pappret men jag kommer inte ha särskilt mycket nytta av ens hälften. Helt ärligt.

Jag gillar inte att jag inte har inspiration nog att ta tag i skiten och få det överstökat. Att sen all den där litterturen måste finnas med som referens i samtliga loggar gör det hela ännu värre för böckerna är så tråkiga och uppstyltade att man bara har lust att drämma bokjäveln i väggen. Eller ja, alla 25.

Och jag hatar att jag inte hann ta adjö av Kalle. Det är nog mest det egentligen som spökar. Fanfanfan.

Ska träna vi 18. Ny energi, bättre humör och kanske lite mer sug efter att skriva efteråt. Eller om någon vill komma hit och hålla mig sällskap. Om någon nu vågar det trots mitt nuvarande sinnestillstånd.

Förlåt för tråkigt idiotiinlägg. Det är bara det att jag är en idiot just nu. En stor en.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Du är absolut ingen idiot Sarah. Jag ser upp till dej för att du gör det du gillar och är bäst på! Lägg i från dej skolarbetet nu en stund och häll upp ett bad ikväll, ta dej ett glas vin och ro om dej själv! Puss & Kram. Ps: Mitt liv suger lite idag det också.

Postat av: Charlotte

Usch, har ni fått avliva Kalle?? ledsen

Jag förstår din frustration med skolan, känner så oxå ibland. Jag kommer på mig själv ibland med att jag har faktiskt inte gjort annat än att plugga, ändå är jag inte trött på det, även om man som sagt kan bli störd i huvet av det ibland.

Hoppas du får lite energi snart..du får lyssna på en massa bra musik!!

Kraaam

2009-09-29 @ 16:38:05
URL: http://neamh.bloggagratis.se
Postat av: Mammsen

Kalle vet att du var med honom i tankarna och det är det som räknas.

När det gäller skolarbetet så vet du att du både kan och vill även om det är segt just nu.

Älskar dig!!

2009-09-29 @ 17:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback