Blandad kompott

Jag är skitdålig på det här numera. Löjligt nog beror det mycket på att jag tröttnat på den mörka färgen på bloggen och skulle vilja ändra till något ljusare men vet inte hur man gör. Jag är handikappad när det kommer till webbdesign och liknande, de tre åren på Spik var ganska bortkastade på mig. Det enda jag fortfarande kommer ihåg är hur man använder sig av APM och där skriver man bara texter.

Idag går jag på det näst sista passet på mitt ena sommarjobb (sommarfritids är slut sedan några veckor tillbaka men nu jobbar jag på "vanliga" fritids igen) och jag är rätt glad över det faktiskt. Jag trivs med kollegorna men inte med arbetet i sig och verkligen inte med att arbeta kvällspass själv. Men snart slipper jag ju det så då behöver jag ju inte klaga längre. Jag vet att jag låter väldigt otacksam men det är jag inte. Jag är glad att ha jobb och jag är tacksam över att jag aldrig egentligen har saknat jobb men just det här är inte min grej. Mitt rätta element är där jag har ett x-antal barn att hålla reda på hela tiden och få dem att förstå det fantastiska i att kunna läsa, skriva och lära sig andra språk. Det är underbart.

Bara för att prata om något annat så var jag på Öland i helgen. Underbart, lugn och skönt och vi gjorde egentligen inget särskilt. patrik och jag tog en tur på lördagskvällen för att kika runt lite. Vi såg en skylt där det stod "Runsten" och vi svängde gladeligen in där för att vara leka lite kulturmänniskor. Vi hittade dock ingen runsten och slutade istället på ICA Kvantum i Färjestaden. Dagen efter fick vi reda på att det visst inte alls var någon runsten där vi svängde. Det var nämligen namnet på den lilla byn som vi åkte igenom. Så kan det gå, inte tänkte vi på att det inte fanns en fornminnesskylt där.

Syskonen Gustafsson i ett nötskal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback