Torkarblad

När jag kör bil och det regnar så har jag alltid problem med vindrutetorkarna. Hur fort ska jag låta dem svepa bort vattendropparna? Sällan, mitt i mellan eller jättefort? Det känns töntigt att låta dem vina över rutan oftare än nödvändigt. Ungefär som om det vore coolare att låta det gå så långt som möjligt innan man drar igång dem. Ju mindre du ser desto fränare är du. Typ.

Jag granskar varenda mötande bil och ändrar oftast hastigheten på torkarbladen beroende på vad majoriteten av de mötande bilarnas torkarblad sveper fram i. Undrar om jag har börjat falla för grupptryck på senare år? Jag som stått emot förut. Ska försöka skärpa mig för vem fan bryr sig om hastigheten på mina torkarblad? Skulle de göra det är det snarare deras problem. Jag behöver ju inte göra det till mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback