We can pop together

Jag är så himla trött för tillfället. Det tar på en att rätta religionsprov, låtasas att man har koll på Afrikas alla länder (bättre än vad jag trodde faktiskt), försöka få någorlunda ordning på en drös med "soon to be" tonårskillar som tyckte att det var hur töntigt som helst att ha cheerleading på gymnastiken. Blev mer cheer på eftermiddagen (men då med mycket mer sammarbetsvilliga elever). Hade dessutom den mest intressanta och uppriktiga diskussionen på länge med ett gäng grabbar. De är inte så dumma som de ser ut.

Jag ska hem till Vadstena i helgen (wihuu!) men inte ikväll för jag orkar inte. Jag ska ta ett varmt bad och ett eller två glas vin istället. Sen så ska jag äta popcorn också, bara för att det är fredag.

Angående pocornen så har jag gett med mig och börjat köra på micro-pop trots att jag i stort sett aldrig gjort det förut. Jag är van vid att poppa på spisen men mina kastruller vill inte det. Eller rättare sagt: Jag har inte rätt sorts kastrull för jobbet. Det ska vara den där tunna med slitet, ljusrött (nej inte rosa) lock som hängt med hemma hos mamma och pappa så länge jag kan minnas. Den kan man minsann poppa i.

För övrigt är det sjukt kallt i min lägenhet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback