"Adda mig som vän, sexxiiibabe14"

Jag har nu gjort klart opponeringen på uppsatserna. Blev kanske inte sådär jättebra men jag tycker inte om att komma med kritik, även om den är konstruktiv. I och för sig så fanns det inte direkt något att kritisera i M:s uppsats så jag har fått leta bara för att jag är tvungen att ha något att säga.

Sen så har jag skrivit lite på digitala möten-skiten vilket mest resulterat i att jag surfat runt på bilddagboken och kamrat i jakt på konversationer som kan relateras till kön, klass och etnicitet. Ja, det är en skoluppgift och jag känner mig som en snokare som sitter och läser och kollar på bilder. Funderar även hur många det är som är de de egentligen är. Hur många 53 åriga, halvfeta gubbar med överkammad flint är det som sitter framför sin dator där hemma och utger sig för att vara "Danneboii94"?

Att jag sedan blir helt förskräckt över bilder som barn och ungdomar som lägger ut bilder på sig själv och andra är en annan sak. Vet inte om det är jag som är gammal och har blivit en moraltant men jag tycker inte att det borde kännas okej att lägga ut bilder på sig själv i bara underkläderna och med sju kilo smink i ansiktet.

Tonårstiden är ingen lätt tid, bekräftelsebehovet är stort och osäkerheten är ännu större. Jag önskar bara att unga tjejer och killar inte exponerade sig själva på det viset, jag tror inte att det kan komma något gott ur det på något vis. Jag misstänker istället att det kan gå käpprätt åt helvete.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Haha, är inte alla lite snokare ibland? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback