Bara för att

Det finns ingen bättre start på dagen än att tillbringa morgonen i stallet. Helst alldeles ensam eller med någon enstaka vän, så att man ändå har möjlighet att gå i sina egna tankar. Både Greger och Pingu fjäskar alldeles galet för mig för att få gå ut först av alla samt få bunkarna först vilket, kan jag väl erkänna, de brukar få.

Marigold tyckte nog det var lite mörkt för att gå ut just idag eftersom hon inte hängde på Miranda tillräckligt fort så att hon såg vart hon tog vägen. Marigold vände istället och gick tillbaka till sin box som redan var stängd. Hon klurade ut hur hon skulle vända sig tillslut, lugnt och sansat och med ingen brådska alls ska tilläggas. Alla hästar kom ut tillslut i alla fall. Greger med benen flygande åt alla håll i full galopp så fort han kom utanför stalldörren, precis som vanligt.

Idag ska jag skriva klart mina arbeten hade jag tänkt. Ska åka iväg och låna en bok av Jennifer nu och sen ska jag banne mig sitta vid datorn tills allt är klart. Eller ja, jag måste vara klar innan sju för då ska jag på match.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback