Boooyaa

Åh hej här kommer ett irritationsinlägg återigen.

Jag irriterar mig på människor som inte kan skriva ordentligt. Som tycker att talspråk är det rätta sättet att skriva på och som inte vet skillnaden på de och dem (när de väl använder dessa istället för "dom"). Att läsa en skriven mening som lyder: "Dom som inte va med fick sitta på bänken men ja va med." eller "Han o hon e tillsammans."

Särskrivningar är dessutom något som borde förbjudas.

(Nu syftar inte jag på de människor som lider av dyselexi eller liknande läs-och skrivsvårigheter. Jag syftar på människor som bara är lata och inte har hängt med på svenskalektionerna ordentligt.)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, Sarah. När jag stör mig på sånt där skiter jag i vem det är som gjort fel. Det är ju lika irriterande om det är någon med dyslexi som om någon utan dyslexi skulle gjort det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback