En dröm ger åt tanken vingar

I morse ångrade jag faktiskt köpet av de två små söta mössen jag hittade på IKEA. Ja, det var alltså inga levande möss som jag lyckades fånga i hopp om att de skulle vara lika hjälpsamma som Askungens möss, utan de hittades på barnavdelningen vid mjukisdjuren.

Jag köpte dem inte till mig själv (jag ville ha en väldigt kramgo hund istället men besinnade mig) utan till Tyra ch Bosse. Tyra bevärdigade dem knappt med en blick, hon anser sig vara lite förmer än alla andra och kan således bara leka när hon tror att ingen ser, men Bosse kastade sig gladeligen över dem.

Det gjorde han också i morse runt klockan 06.00. Inte lika gulligt.

Idag tänkte jag ta en promenad och sedan försöka skriva tills fingrarna blöder, eventuellt även (faktiskt!) läsa i någon av de fyra böcker vi har i nästa kurs. Om det blir så vet jag inte än men jag kör på det där med att det är tanken som räknas.

Jag tänker väldigt mycket så jag antar att de uppväger allt jag inte gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback