Nightmares

Jag vet inte varför, jag vet inte hur och jag tycker själv att jag ör oerhört hysterisk. Jag avskyr spindlar och är livrädd för dem. Har alltid gjort och kommer troligtvis alltid att göra eftersom jag fortfarande inte vuxit ifrån det.

Igår kom pappa springande med händerna ihop som om han höll i något och ropade:

"Har du sett en sån här, har du sett en sån här?"

Jag reagerade mycket lugnt och sansat och sa: "Det vet jag inte." Eller nej. Jag blev hysterisk, höll för öronen (av någon konstig anledning så gör jag det när jag blir rädd istället för att hålla för ögonen), och skrek rakt ut samtidigt som jag försökte sparka honom.

Han höll i en chokladbit som han skulle ge mig. Kul hade han i alla fall, precis som de sjuhundraelva andra gångerna han gjort likadant. Jag går på det varje gång.

Min bror har jag gett ett knytnävesslag på käften (men han låtsades att han skulle slänga en spindel på mig och den var riktig så han får skylla sig själv). Jag har sprungit fruktansvärt fort inne på slottet när jag dammsög en av alla stentrappor och lyckades pricka ett spindelbo. Slottspindlar är inte små kan jag lova, i storlek som en liten hund ungefär.

Ska sluta skriva om spindlar nu för jag sitter här och ryser för mig själv.  

(Fast jag tycker om Spindelmannen-filmerna. I och för sig så är det inte Spindelmannen själv som är snygg utan hans bästa vän/värsta fiende Green Goblin, James Franco. För att prata om annat.)


Kommentarer
Postat av: Eric

Hahaha, jag har inte lätt för spindlar heller. Varje kväll på sommaren kollar jag extra noga i källaren. Innan lägg dags, efter att jag stötte på en i storlek XXXL i källaren en gång för några år sedan.

2010-01-21 @ 10:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback